måndag 16 juni 2014

Riksväg 70 - Det är slut nu


Mitt första släpp som Riksväg 70..

Riksväg 70 - Det är slut nu

Ref:
det är slut nu
jag tar mitt pick o pack o drar
kommer aldrig tillbaks här vill jag inte vara kvar

det är slut nu
jag tänker bara flyga bort
glömma allt som har varit för jag har tappat allt hopp

det är slut nu
har ingenting kvar att ge
ingenting längre som kan få mig att le

det är slut nu
så jag säger farväl
o lämnar denna värld som en förlorad själ  

det är slut nu

----------------------------------------------------------------
vers 1:
ingenting är lätt här i denna värld
speciellt för den som är en ensam själ
den som är utstött, den som är mobbad
den som vågar fråga men ändå blir nobbad

den som ger sitt allt men får ingenting tillbaks
den som är tyst men besitter alla svar
den som skiter i, men har ett hjärta av guld
den som bara njuter utav smärtan en stund

allting e relativt, det e så vi resonerar
allt som e negativt blir ofta preskiberat
tänk positivt, det är på det vi fokuserar
allt som vi gör det blir dokumenterat

den som växte upp med en silversked i mun
den som växte upp fort fast den var ung
jag blir rädd för det jag ser och hör vill  inte fortsätta
vill inte fortsätta, vill inte fortsätta det är slut nu

---------------------------------------------------------------
Vers 2:
det är slut nu ingenting är som förut
sträcker ut mina vingar och flyger söderut
så trött på kylan så trött på allting
står fortfarande upp, trots att jag har fallit

fallit i mörker det är svart som natten
jag ser ljuset  men hinner inte ikapp den
gav upp för längesen, min låga är släckt
orkar inte tänka mer, för då blir jag knäckt

jag är rädd för mina tankar, rädd för vad jag ser
rädd för att jag kanske tänker låta detta ske
tankarna jag tänker dom vill du inte se
så många bilder och dom blir bara fler

allt som jag har gjort, allt jag har försökt
i slutändan så blir allt bara förstört
det finns inget här som håller mig kvar
nej det finns ingenting som håller mig kvar det är slut nu

--------------------------------------------------------------
Vers 3:
det är slut nu, jag står vid kanten och tittar ner
tar farväl med ett sista brev
mina sista ord dom blir skrivna i bläck
från denna hemska mardröm blir jag aldrig väckt

jag står inte ut,  för allt e så fel
vad jag än gör så skapar det problem
jag är den som är tyst, men har inga svar
den som bara håller med för att jag inte har nåt val

den som ni ser, men ignorerar totalt
den som ger allt men får ingenting tillbaks
den som har smärtan och lider varje dag
den som har hjärtat och  brydde sig ett tag

aldrig mer, för jag väljer att ge upp
väljer att hoppa ner i denna avgrund
det blir bäst såhär, för vem skulle sakna mig
jag släpper allting, jag sa jag släpper allting för det är slut nu

-------------------------------------------------------------- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar